У Шепетівкаводоканалі запрацював новий сучасний спосіб передачі показань лічильників. Тепер це можна зробити, скориставшись сервісом чат-бот у додатку Viber.

Для передачі показників чат-ботом достатньо приєднатись до акаунту Шепетівкаводоканалу, зісканувавши телефоном цей QR-код:

 

Далі діяти за інструкцією:

НАГАДУЄМО: Усім абонентам Шепетівкаводоканалу потрібно подати показники приладів обліку води з 10-го до 30-31-го числа поточного місяця.

“У період подачі показників до нас надходить величезний масив даних. Досі найпопулярнішим каналом передачі інформації є телефонний зв’язок. Зазвичай найбільше навантаження припадає на абонентський відділ, які фіксують близько 300 дзвінків щодня. У результаті абонентам інколи доводиться очікувати у черзі на з’єднання з операторами. Тому для зменшення навантаження, зручності та оперативності рекомендуємо користуватися доступними онлайн сервісами для передачі даних”, – зазначає начальник Відділу збуту Сергій Пирожок.

Окрім сервісу чат-боту в додатку Viber, передати показники також можна:

  1. Під час оплати у касі вписати поточні покази у квитанцію.
  1. Внести дані у Персональному кабінеті споживача: http://pa.shkpvkg.com.ua. 

Детальна інструкція з реєстрації доступна тут: http://www.shkpvkg.com.ua/index.php/spozhivacham/peredati-pokazniki-lichilnika

  1. Зателефонувати за номером:  4-91-47 або 067-381-51-97 з 8:00 до 17:00 у робочі дні.
  1. Надіслати покази повідомленням через додатки - Viber, Telegram та WhatsApp -  на номер телефону 067-381-51-97. Або звичайним СМС-повідомленням на вказаний номер.

 

Традиційно з метою запобігання аварійних ситуацій та перевірки якості постачання води Шепетівське комунальне підприємство водопровідно-каналізаційного господарства проводить планові огляди свердловин водозаборів міста.

Днями фахівці підприємства оглянули сім свердловин водозабору “Лісова галявина”.

“Це щорічна ревізія обладнання: глибинних насосів, водопідйомних труб, електричного обладнання тощо. А також контрольний відбір проб води. За потреби замінюємо кріплення”, - розповідає Олександр Добровольський, начальник технічного відділу Шепетівкаводоканалу.

За підсумками обстежень фахівці водоканалу залишають відповідні відмітки у спеціальних паспортах свердловин. Це допомагає зіставляти показники з попередніми роками та у разі виникнення порушень роботи вчасно їх виявляти.

“Планові обстеження є обов’язковими. Вони допомагають утримувати свердловини в належному стані. А також за потреби ліквідовувати несправності та готувати водозабір до зимового періоду”, - додає директор Шепетівкаводоканалу Віталій Биков.

Нагадаємо, Шепетівкаводоканал забезпечує господарсько-питне водопостачання Шепетівки шляхом експлуатації двох підземних водозаборів “Дубовий гай” та “Лісова галявина”. Водозабір “Дубовий Гай” складається із 5 експлуатаційних свердловин і окремо розташованого каптажного колодязя. А водозабір “Лісова галявина” має 7 експлуатаційних свердловин.

 

Останні тижні абоненти Шепетівкаводоканалу, зокрема мешканці багатоповерхівок, почали скаржитися на зменшення тиску у водопостачанні. Чому так сталося? 

З початком літа, городнього сезону та спекотної погоди власники присадибних ділянок почали у рази більше споживати води. Все через поливання городів, теплиць, квітників тощо.

“Увечері, після робочого часу люди зазвичай займаються домашніми справами. Готують їсти, прибирають, перуть, миються і т.д. Зараз додалися ще й витрати води на поливання. У ці години пік система працює на максимальних потужностях. Тиск у мережі різко знижується. Відбувається розбалансування гідравлічного режиму. А це своєю чергою дестабілізує водопостачання, особливо на верхні поверхи багатоквартирних будинків”, - пояснює головний інженер Шепетівкаводоканалу Андрій Савчук.

Він також наголошує, що полив напряму зі шлангів особливо впливає на ресурс і справність обладнання.

“Ми вже неодноразово розповідали, що водопровідна мережа Шепетівки дуже застаріла. Залізні, чавунні, азбестоцементні труби, а також внутрішньобудинкові мережі - давно зносилися. А будь-яке перенавантаження веде до несправностей, проривів і витоків. У спекотні дні майстрам Шепетівкаводоканалу доводиться щодня ліквідовувати по декілька аварійних ситуацій. У цей час споживач залишається без води”, - коментує директор Шепетівкаводоканалу Віталій Биков.

Адміністрація водоканалу просить усіх абонентів відповідально ставитися до водних ресурсів та ощадливо їх використовувати.

“Для збереження тиску у системі та безперебійного водопостачання закликаємо здійснювати полив з альтернативних джерел - свердловин, колодязів тощо. Це знизить навантаження на обладнання, збільшить термін його експлуатації та головне - забезпечить повноцінне водопостачання у ваші помешкання”, - звертається до споживачів директор Шепетівкаводоканалу Віталій Биков.

 

Уже майже півстоліття стічні води Шепетівки очищують споруди та обладнання Шепетівкаводоканалу. Розміщені вони за містом, неподалік сміттєзвалища.

“Загальна довжина каналізаційних мереж і колекторів, що знаходяться на балансі водоканалу складає 54,5 км. У тому числі довжина головних колекторів – 16,3 км, вуличної мережі – 20,6 км, внутрішньоквартальної та дворової мережі – 17,6 км. Також маємо одну головну і 11 додаткових каналізаційних насосних станцій та очисні споруди”, - розповідає директор Шепетівкаводоканалу Віталій Биков.

Каналізаційні очисні споруди ввели в експлуатацію ще у 1976 році. Через пару десятків років, у 1999-му, провели їх реконструкцію. А за останній період вдалося частково модернізувати виробничий процес.

“З метою економії енергоносіїв ми замінили стару повітродувку на нову італійського виробництва, яка практично вдвічі менше споживає електроенергії. Це дало нам можливість надалі економити витрати очисних споруд на близько 100 тис. грн щомісяця. Також придбали мініземснаряд, який покращив технологічний процес роботи і відкинув потребу додатково орендувати фінансово- та енергозатратне обладнання”, - пояснює Віталій Биков.

З цією ж метою зменшення витрат і удосконалення роботи у планах підприємства - встановлення системи частотного регулювання роботи обладнання з впровадженням датчиків контролю розчиненого кисню в активному мулі.

“Щодня через мережі каналізації проходить близько 3000 кубометрів стічних вод. Раніше об’єми були більші, бо працювало значно більше промислових підприємств. Але зараз стоки стали концентрованішими. Відповідно фільтрація проходить довше”, - розповідає начальник очисних споруд Шепетівкаводоканалу Ігор Драчук.

Спільно з паном Ігорем тут працює ще 13 працівників - майстрів-операторів та машиністів. А також два лаборанти.

Очищення складається з двох стадій – механічного та біологічного. Спершу стоки з міста надходять на приймальну камеру. Далі через відділення решіток очищаються від грубої фракції та осаду.

Наступний етап – пісколовки, де стічні води позбавляються від мінеральних забруднень. Важкий пісок опускається на дно, звідки його згрібають.

Після цього, очищені від піску та грубої фракції, стоки надходять на первинний відстійник та радіальний аеротенк.

На первинному відстійнику проходить очищення від надлишкового мулу та плаваючих жирів. Потім в радіальному аеротенку змішується з активним мулом і киснем.

“З первинних відстійників мул потрапляє на мулові майданчики. Тут він зневоднюється та вивозиться на міське сміттєзвалище. Для цього є спеціально відведене та прочищене місце”, - зауважує начальник очисних споруд.

Аеротенки – це споруди для наступного етапу очистки – біологічного. У них створені умови для життя та розмноження так званого «активного мулу» – бактерій та мікроорганізмів. Вони споживають розчинену у стічних водах органіку. Для того, щоб активний мул не загинув, в аеротенки за допомогою компресорів цілодобово подається повітря.

Далі вже практично чиста вода стікає у біологічні ставки, де бактерії повністю поїдають органіку.

“З часом на біологічних ставках з’являється надлишковий мул. Щоб відкачати зайве, ми проводимо очистку за допомогою мініземснаряду. Зазвичай це планові заходи - щовесни і перед зимовим періодом”, - пояснює Ігор Драчук.

На ставках-відстійниках вода відстоюється та проходить фотосинтез. Потім знезаражується хлоркою і зливається у річку Гуска.

“До нас регулярно приїжджають представники з санітарних служб. Відбирають проби на бактеріологічні та хімічні аналізи. Контролюють, аби все було в межах законодавчих норм. Окрім цього наші штатні лаборанти щодня роблять короткий аналіз складу стоків, які до нас надходять, та складу вже очищеної води, яку скидаємо у річку. Це необхідно робити, щоб виявити вчасно загрозу, якщо раптом підприємства міста зіллють у каналізацію важкі метали, токсини чи нафтопродукти, які можуть повністю вивести з ладу очисні споруди та вбити усю біологічну очистку”, - розповідає начальник очисних споруд.

Щоб удосконалити роботу міських очисних споруд представники Шепетівкаводоканалу постійно працюють над розробкою та пошуком нових технологій та можливостей. Проте значною мірою все залежить від фінансової спроможності підприємства та бюджету міста.

 

Станом на кінець червня у Шепетівському комунальному підприємстві водопровідно-каналізаційного господарства близько 8% абонентів (фізичних та юридичних осіб) не оплачують рахунки за спожиті послуги водопостачання та водовідведення. Сумарно розмір боргу наразі складає 4 387 300 грн.

“Ми забезпечуємо мешканців Шепетівки водопостачанням та водовідведенням, витрачаючи немалі ресурси на добування, очищення, транспортування води та експлуатацію магістральних мереж. У зв’язку зі здорожчанням електроенергії, технічного обладнання, підняття розміру мінімальної зарплати наші видатки безперервно зростають. Усі борги лягають на підприємство непосильним тягарем. Шепетівкаводоканал зобов’язаний вчасно та у повному обсязі розраховуватися за енергоносії, сплачувати податки та заробітну плату працівникам”, - наголошує директор Шепетівкаводоканалу Віталій Биков.

За його словами, заборгованість також суттєво впливає на швидкість виконання аварійно-відновлювальних та планових ремонтних робіт.

“Через нарощення боргів споживачами маємо загрозу призупинення надання послуг. Глобально це може спричинити масове відключення води населенню. Тож ми закликаємо споживачів послуг якнайшвидше погасити свої борги”, - додає Віталій Биков.

Серед підприємств та організацій найбільшими боржниками Шепетівкаводоканалу є Залізничний водоканал за послуги водовідведення - понад 415 000 грн, ПАТ “Шепетівське АТП - 16807” - майже 51 000 грн, ФОП Савчук Р.В. - майже 15 000 грн, ПАТ “Шепетівський цукровий комбінат” - 11 400 грн та інші.

“Ми систематично звертаємося до фізичних та юридичних осіб, які не сплачують за отримані послуги, з попередженнями та пропозиціями. Надаємо можливість укласти договори реструктуризації. Якщо ж порушники не бажають йти на діалог, змушені вдаватися до крайніх методів - відключень від послуг”, - пояснює начальник Відділу збуту Сергій Пирожок.

Адміністрація Шепетівкаводоканалу наполегливо просить усіх абонентів вчасно сплачувати рахунки за отримані послуги. Якщо виникають питання з цього приводу, можна звертатися в абонентський відділ за телефонами: 4-91-47 або 067-381-51-97.

 

 

Дочірні категорії