Днями на каналізаційно-насосній станції-7, що знаходиться на вул. Старокостянтинівське шосе, 6, фахівці Шепетівкаводоканалу встановили новий насосний агрегат.

“Старий насос відпрацював вже понад 15 років, через це мав постійні пошкодження. Тож ми планово провели оновлення насосної станції - закупили та встановили новий агрегат”, - повідомив головний інженер Шепетівкаводоканалу Андрій Савчук.

“Каналізаційні насосні станції допомагають через мережі трубопроводів водоканалу доставляти каналізаційні стоки на очисні споруди. Загалом по місту маємо 11 таких станцій. Фактично половина з них вже оновлені з сучасними агрегатами”, - пояснює директор Шепетівкаводоканалу Віталій Биков.

 


У першій половині дня шепетівчани помітили відсутність водопостачання. Фахівці водоканалу змушені були тимчасово припинили подачу води з декількох причин.

“На водопроводі від водозабору “Лісова галявина”, який є одним із головних водопостачальних артерій Шепетівки, було виявлено витік води. Аварійна ситуація сталася в районі Новоград-Волинського перехрестя, на польовому масиві. Оскільки погодні умови зараз не дуже сприятливі, вологий ґрунт додав складнощів. Важко було під’їхати спецтехнікою, довелося підмощувати проїзд для екскаватора. Але завдяки наполегливим зусиллям майстрів ремонтної бригади, аварійну ситуацію вдалося відносно швидко ліквідувати”, - розповів головний інженер водоканалу Андрій Савчук.


Паралельно з цим тимчасова зупинка водопостачання також була необхідна для запуску процесу сезонного хлорування та промивки водопровідних мереж міста. Цю процедуру завчасно запланували якраз на 8 квітня.

“Одна бригада працювала на місці витоку, інша займалася хлоруванням. А майстри електродільниці тим часом призупинили подачу електроенергії, щоб провести профілактичні роботи на трансформаторній підстанції. Таким чином, аби зменшити кількість зупинок постачання води, фахівці водоканалу максимально ефективно скористалися можливістю і встигли вирішити одразу декілька важливих питань у роботі підприємства”, - пояснив директор Шепетівкаводоканалу Віталій Биков.

Адміністрація водоканалу перепрошує за тимчасові незручності, які виникли через зупинку водопостачання. Фахівці підприємства завжди докладають максимум зусиль, аби абоненти могли отримувати якісні послуги.

 

 

Часто на адресу Шепетівкаводоканалу надходять звернення про те, що на вулицях міста відкритий колодязь, неналежно закріплений або пошкоджений люк, з’явились провали ґрунту біля колодязя тощо. У таких випадках мешканці помилково вважають, що це все недопрацювання водоканалу.

 

Хто відповідає за стан колодязів і відсутність люків?

Звичайно, окрім інших обов’язків наша щоденна робота у тому числі полягає в контролі за станом мереж та підтримці у справному стані колодязів. Однак ми можемо дбати лише про ті мережі, які перебувають у нас на балансі. Тому якщо проблеми дійсно на наших колодязях – ми їх усуваємо. Проте нерідко шепетівчани скаржаться на колодязі, які, як виявляється згодом, є власністю споживачів та не перебувають на балансі водоканалу”, - розповідає Віталій Биков, директор Шепетівкаводоканалу.

Як пояснює начальник юридичного відділу підприємства Микола Поліщук, Шепетівкаводоканал працює згідно з:

та

Відповідно до п. 1.3 Правил №190 “виробник обслуговує вуличні, квартальні та дворові мережі водопостачання та водовідведення, споруди і обладнання, а також технологічні прилади й пристрої на них, які перебувають у нього на балансі або на які є відповідний договір на обслуговування зі споживачем”.

Відповідно до п. 22 Типового договору “точками розподілу, в яких здійснюється передача послуг від виконавця споживачеві, у будинку садибного типу є місце підключення відповідної інженерної мережі будинку до мережі виконавця”.

Як бачимо, виходячи із законодавчих норм, колодязі, які встановлені на місці врізки відповідних інженерних комунікацій споживача до мережі виконавця є власністю споживача і саме споживач несе відповідальність за утримання в належному стані своїх інженерних комунікацій”, - наголошує начальник юридичного відділу Микола Поліщук.

Відповідно до п. 13.2 Правил №190 “колодязі, встановлені на мережах водовідведення, що належать споживачам, мають бути завжди доступні для огляду, вільні від завалів ґрунтом, будівельним сміттям тощо. Забороняється залишати з нещільно причиненими, розбитими або зсунутими з нього люками, отворами у стінках колодязів. Взимку споживачі зобов’язані очищати ляди колодязів від снігу та льоду. Місце розміщення колодязів має бути позначене спеціальними табличками із зазначенням відстані до колодязя в метрах. У разі пропажі або поломки ляд колодязів споживачі повинні придбати нові”.

Відповідно до 15.2 Правил №190 “виробники та споживачі зобов'язані забезпечити охорону і цілісність систем централізованого питного водопостачання та водовідведення, які перебувають у них на балансі (трубопроводи, споруди, засоби обліку, люки, колодязі, гідранти тощо), не допускати їх пошкодження, затоплення й розморожування, очищати від льоду та снігу ляди колодязів, стежити за цілісністю встановлених пломб, забезпечувати відведення поверхневих вод від колодязів”.

Ми вдячні мешканцям, які нам вчасно повідомляють про аварійні ситуації, які стосуються стану колодязів чи відсутності люків Шепетівкаводоканалу. Разом з цим хочу наголосити, щоб користувачі централізованого водопостачання та водовідведення не забували також стежити і за колодязями власних врізок у мережі підприємства”, - зауважує Віталій Биков, директор Шепетівкаводоканалу.

 

А якщо відсутній люк на колодязі Шепетівкаводоканалу?

Зараз Шепетівкаводоканал відповідає за близько 5000 водопровідних та каналізаційних колодязів. Ще за орієнтовно стільки ж колодязів Шепетівки несуть відповідальність інші установи (Шепетівське підприємство теплових мереж, Укртелеком тощо) та приватні особи міста.

Щодо колодязів найчастіше звернення у диспетчерську службу стосуються відсутності люків. Як тільки ми отримуємо подібне повідомлення, наші працівники впродовж пів години виїжджають на місце. Там дивляться чи це дійсно колодязь підприємства та аналізують можливості ліквідації проблеми. Впродовж ще декількох годин люк накривають. На зеленій зоні переважно встановлюють поліетиленові люки, тобто пластикові. На проїжджих частинах - металеві та чавунні”, - пояснює Олександр Добровольський, начальник технічного відділу Шепетівкаводоканалу.

За минулий рік у Шепетівкаводоканалі придбали та встановили 280 люків на водопровідні та каналізаційні колодязі.

Інколи стаються форс-мажорні обставини, але безпека мешканців завжди на першому місці. Тому відкриті люки тимчасово накриваємо дерев’яною кришкою та встановлюємо відповідний попереджувальний бар’єр, сигнальні стрічки тощо. Але такі ситуації стаються рідко і максимум на декілька днів. Потім відразу встановлюємо необхідний люк”, - додає Олександр Добровольський.

Якщо люк вкрали, до усунення проблеми залучають юридичний відділ Шепетівкаводоканалу.

Коли ми отримуємо інформацію, що накриття колодязя вкрали, оперативно готуємо звернення до правоохоронних органів. Потім у поліції проводять відповідні розслідування. В результаті винних притягують до адміністративної чи кримінальної відповідальності. За минулий рік ми підготували близько 20 таких звернень”, - розповідає Микола Поліщук, начальник юридичного відділу.

Загальні витрати Шепетівкаводоканалу на закупівлю та встановлення люків за минулий рік склала близько 500 тис. грн.

 

 

Шановні абоненти Шепетівкаводоканалу!

Просимо звернути увагу та врахувати, що 8 квітня Шепетівське комунальне підприємство водопровідно-каналізаційного господарства проводить весняне хлорування та промивку водопровідних мереж міста з 9.00 до 23.00 години.

Адміністрація підприємства застерігає не використовувати 8-9 квітня воду з міської водомережі для питних та харчових потреб. У період хлорування воду з крана можна брати лише для технічних потреб (прибирання, миття рук тощо).

Просимо також врахувати, що станції доочистки питної води на 

  • просп. Миру, 28Д, 
  • вул. Старокостянтинівське шосе, 30Б, 
  • вул. Українській, 67В 

НЕ БУДУТЬ ПРАЦЮВАТИ впродовж 8-9 квітня.

Рекомендуємо завчасно зробити необхідний запас води на ці дні.

 

Нагадаємо, сезонне хлорування та промивання відбувається щороку весною (початок квітня) та восени (початок жовтня). Саме цей процес дозволяє проникнути у найвіддаленіші куточки трубопроводів та запобігати виникненню хвороботворних бактерій та вірусів у питній воді.

Для чого потрібне хлорування?

Вся вода, яка протікає через мережу водопроводів Шепетівкаводоканалу, проходить попередню очистку та фільтрацію. Проте, після того, як вода потрапляє до трубопроводів, відбувається її вторинне забруднення через відповідний стан труб.

Оскільки на території Шепетівки, водопроводи переважно всі старого зразка, тобто металеві. Відповідно стінки цих металевих труб піддаються корозії і на них формується осад та біоплівка. У цьому осаді створюються «райські» умови для розвитку різних мікроорганізмів – основного джерела забруднення питної води. Осад та біоплівка з часом мінералізуються та при змінній швидкості води у трубах (через витоки та прориви) їх частинки відриваються від поверхні трубопроводу та забруднюють питну воду.

Дієвим та безпечним для здоров’я способом покращення якості питної води є хлорування та промивання водопровідних мереж. Це необхідно робити не рідше, ніж двічі на рік. Так передбачено законодавством і цих норм дотримується Шепетівкаводоканал у своїй роботі.

 

 

Шепетівське комунальне підприємство водопровідно-каналізаційного господарства шукає на постійне працевлаштування машиніста одноковшового екскаватора.

Вимоги до кандидатів: 

  • посвідчення “тракториста-машиніста”, 
  • досвід роботи на екскаваторі.

Звертатися за адресою водоканалу: м. Шепетівка, вул. Некрасова, 127.

Телефон для довідок: 4-06-43.

 

 

 

Дочірні категорії